هلال دوستی


هلال دوستی


بسته‌‌هاي غذايي گرم با قابليت استفاده 72 ساعته در شرايط سخت

به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر؛ رئيس سازمان امداد و نجات در نشست خبري خود در خصوص برنامه‌هاي اين سازمان در سال 1390 گفت: « تا 20 روز آينده توسعه و تقويت شبكه امداد و نجات استان‌ها در بخش‌هاي دريايي، خودروها و تجهيزات نجات، تجهيزات امداد كوهستان انجام مي‌شود. در اين برنامه همچنين بسته‌هاي غذايي آماده و گرم با قابليت استفاده 72 ساعته در شرايط سخت حوادث براي اولين بار در دنيا رونمايي مي‌شود.»
وي افزود: « براي امسال حدود 90 برنامه را طراحي كرده‌ايم كه يكي از مهمترين برنامه‌ها در سه ماهه اول امسال آموزش تيم‌هاي واكنش سريع يا همان كماندوهاي هلال‌احمر بود كه تحت عنوان نيروهاي امدادي بين‌المللي يا ايثار(Iranian Search and Rescue) خوانده مي‌شوند. از هفته گذشته در استان‌هاي خراسان رضوي، كرمان، كرمانشاه، گيلان و مركزي آموزش‌هاي كوتاه مدت خود را آغاز كرده‌اند و آموزش‌هاي آنها در سه بخش يك ماهه(كوتاه‌مدت)، شش ماهه (ميان‌مدت) و يك‌ساله (بلند‌مدت) دنبال مي‌شود. اين نيروها چند منظوره هستند و در هر حادثه ملي و بين‌المللي حضور پيدا مي‌كنند.»
مظفر در خصوص كمك‌ به حادثه‌ديدگان خارجي خاطرنشان كرد:« مهمترين حادثه سونامي و زمين‌لرزه ژاپن بود كه هم نيروي امدادي هم كمك‌هاي امدادي به اين كشور ارسال شد. براي مردم كشورهاي مسلمان مانند بحرين، تونس، ليبي و ... كه درگيريهاي داخلي دارند حدود 436 هزار كيلوگرم مواد غذايي، بهداشتي و زيستي به ارزش 2 ميليارد تومان ارسال شد .»
مظفر تصريح كرد:« تا پايان امسال امكانات و تجهيزات را تا حدي افزايش خواهيم داد كه اگر در هر نقطه ايران مردم اعلام نياز كنند هلال‌احمر با بهترين امكانات و تجهيزات و ورزيده‌ترين نيروها در خدمت آنهاست تا در هر حادثه‌اي با وجود هلال‌احمر احساس امنيت و آرامش داشته باشند.»
وي يكي ديگر از برنامه‌هاي مهم سازمان امداد و نجات را ارتقاي درجه امدادگران اعلام كرد و گفت:«طي برنامه‌اي با حضور رئيس جمعيت هلال‌احمر اعطاي درجه به امدادگران رونمايي خواهد شد. امدادگران ما بر اساس توانمندي‌ها، آموزش‌ها، مهارت‌ها، رشادت در عمليات و سوابق خود در سطوح امدادگر1، امدادگر2، امدادگر3 و نجاتگر1، نجاتگر2، نجاتگر3 و تيم‌هاي ويژه ايثار و واكنش سريع درجه دريافت مي‌كنند.
مظفر همچنين از برگزاري اولين المپياد ورزش‌هاي امدادي با حضور امدادگران همه استان‌ها خبر داد.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر در خصوص سامانه 147 اين سازمان گفت:« اين سامانه در حال توسعه است و با همكاري وزارت ارتباطات در بيست و هشت استان راه‌اندازي شده است. براي ايجاد اين سامانه در برخي استانها مشكلات زيرساختي وجود دارد كه در حال رايزني با مخابرات هستند. يكي از موارد ارزيابي استان‌ها ايجاد سامانه 147 است و اگر استاني اين سامانه را راه‌اندازي نكند قطعا نمره پاييني را دريافت مي‌كند.»
مظفر در خصوص امدادرساني هلال‌احمر به سيل‌زدگان كلاردشت در استان مازندران گفت:« از ساعات اول حادثه تيم‌هاي هلال‌احمر وارد عمل شدند، مجموعه مديريت بحران استان و شهرستان سريعا تشكيل جلسه دادند. مديرعامل استان در منطقه حادثه حاضر و مديريت كرد و با كمك مردم كارها انجام مي شد. آن چيزي كه مشكل ايجاد كرد روستاهاي دوردستي وجود داشتند كه ارتباط راهي، برق و تلفن آنها قطع شده بودند و راه دسترسي به اين روستاها وجود نداشت. ديروز گذشته بنده و دو نفر از عمليات ويژه سازمان به منطقه اعزام شديم كه واقعا بگويم كه بايد خلبان هاي ما با مهارت زياد در بدترين شرايط ممكن در لابلاي شيارهاي كوهستان و سنگلاخ‌ها بالگرد را فرود آورد تا بتوانيم 30 نفر از مردم گرفتار در سيل را كه در ميان آنها سالخورده، كودك و بيمار وجود داشت منتقل كنيم و تا امروز مشكلات فوريتي مردم حل شده است.»
وي خاطرنشان كرد كه حادثه سيل كلاردشت كشته و زخمي نداشت و مهمترين خسارت به ويلاها و خانه‌هايي وارد آمد كه در حريم رودخانه به طور غير‌مجاز ساخته شده بودند.
گفتني است كه در نشست خبري رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر، مظفر همچنين به سئوالات  خبرنگاران پاسخ داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی جاوری | برچسب:,<-PostCategory->